Afgelopen weekend was het na een lange winterperiode tijd voor de eerste WK-wedstrijd. Op het eurocircuit in Valkenswaard moest het gaan gebeuren.
Ik had totaal geen idee wat ik kon verwachten. Tuurlijk heb ik zelf de hele winter hard getraind, maar waar de rest van de meiden stond had ik totaal geen idee van.
Op vrijdag reisde we af naar de baan, het was super mooi weer en ik had er erg veel zin in. Motors keuren en de baan lopen stond voor vrijdag op de planning. De organisatie had de baan er mooi in liggen met veel bulten.
Zaterdagmorgen had ik om 7.55 al mijn eerste training. Meteen had ik een goed gevoel en ging het rijden lekker en relax. Met een 7e tijd in de vrije- en tijdtraining, kon ik met goede moed beginnen aan de 1e manche.
Mijn start van de 1e manche was erg slecht. Achter het hek kwam mijn voorwiel omhoog waardoor ik het gas dicht moest doen, hierdoor begon ik pas op plaats 19 aan de manche. Meteen zette ik de aanval in op de dames voor me. Met een super tempo en ritme kwam ik helemaal terug naar de 5de plaats. Aan de finish in het achterwiel van Nancy van de Ven. Jammer dat het niet 1 ronde langer duurde, maar ik was super tevreden over mijn rijden en dit gaf mij een erg goed gevoel voor Zondag.
Op Zondagmorgen hadden we om 9:45 de 2e manche. Na mijn slechte start van de dag ervoor hadden we een kleine verandering gedaan aan de startknop. Met wat oefenstarts op de testbaan voelde dit een stuk beter aan.
Mijn start was ook beter dan de 1e manche, ik begon op een 9e plaats aan de wedstrijd. Ik had iets meer moeite om in mijn ritme te komen en het duurde te lang voordat ik Line Dam had ingehaald. Nadat ik haar had gepasseerd, waren de leidende dames al te ver weg en dat gat kon ik nooit meer dichtrijden. Ik finishte op een 4e plaats, waar ik erg blij mee was.
Met een 5e en 4e plaats was ik 5e in totaal. Een goed begin van het nieuwe seizoen. De planning voor de komende weken is veel trainen op de harde banen, voor de aankomende wedstrijden.
https://www.facebook.com/Motocrossplanet/videos/334047047244703/